Cerpen : Sweet lah sangat (Part 2)

Kalau dah kenalkan heroin, mesti kena kenalkan heronya. Memperkenal hero malaya yang hensem lagi bijaksana Tengku Naqib or nama manja Aqib. Anak orang kaya. Family ada business sendiri sampai luar negara la katakan. Well, typical malaysian story kan macam ni.

Tapi yang lain nya Aqib ni, dia tak suka apa ada dalam hidup dia. Of couse semua benda dia nak, dia dapat. Cuma satu je dia tiada lagi, hati. Hati untuk mencintai seseorang. Dia memikirkan semua perempuan sama sahaja kalau nak rapat ngan dia. Memikirkan harta dan rupa sahaja. Usai selesai menyiapkan tugas di pejabat miliknya sendiri, yang dibina hasil titik peluh dia sendiri. Dia kemudiannya menaiki kereta Bugatti jenama luar negara, yang hanya ada dua sahaja di Malaysia ini. Hadiah pemberian ayahnya pada hari jadinya yang ke-24 iaitu tahun lepas.

Sesampainya dia dirumah deringan telefon berbunyi. Tet tet tet.  Dia mengeluarkan Iphone6 warna gold. Sambil melihat, Arym memberi mesej melalui Wechat. 'Oi, bosan'. Arym adalah teman yang berjumpa di game yg dia sendirinya telah membuat aplikasi game itu. Syarikatnya adalah syarikat yang berkaitan aplikasi dan ramai syarikat luar negara amat memuji prestasi syarikat dia.

'Ngek betul domo ni. Bosan baru nak cari Miko' Balaz Aqib. Dia mengunakan Nama Miko sebagai username dia untuk dia berkomunikasi dengan siapa yang dikenali di Game. Dia tak suka identiti dia yang sebenar diketahui ramai. Nanty jadi popular terlebih, susah pulak. Dia tahu Arym is a good girl, very polite. Even Naqib banyak sakitkan hati Arym tuh, tetap Arym mahu berkawan dengan dia.

Dia sendiri pun pelik sebenarnya. Kenapa Arym nak stay untuk terus berkawan dengan dia. Sebab semua yang pernah dia sayang dulu, kini pergi tinggal kan dia. Of couse Naqib dah trauma untuk sesiapa ada dalam hidup dia. Kehadiran Arym mengetuk pintu hati Naqib tapi, masih tak dapat nak masuk kerana Naqib terlalu takuy untuk bercinta lagi.

'Apa domo2 ni? Eh eh orang tua ni" balaz Arym. Miko tersenyum puas. Sehari tak mengacau makcik ni tak puas pulak rasa hatinya. Dibiar nya mesej itu tidak berbalaz lalu dia mengambil tuala untuk mandi. Bersiap untuk menghari majlis makan malam bersama Dato Azhar, CEO syarikat pengkosiannya

Bersambunggg

No comments:

Post a Comment